Mengenai L. Ron Hubbard

L. Ron Hubbard - Profil

L. Ron Hubbard mungkin paling terkenal sebagai pengarang dan sebagai Pengasas agama Scientology. Karya-karyanya diterbitkan dalam bahasa 52 dengan beratus-ratus juta salinan dalam cetakan. Namun dia juga diingati oleh berjuta-juta sebagai kemanusiaan yang hebat, setelah lebih dari setengah abad penyelidikan menjadi kaedah untuk memperbaiki keadaan manusia, meninggalkan warisan yang meningkatkan kehidupan dalam banyak cara. Warisan ini direkodkan dalam badan kerja yang sangat besar yang terdiri daripada berpuluh-puluh juta perkataan.

Dilahirkan di Tilden, Nebraska, pada bulan Mac 13, 1911, Encik Hubbard menghabiskan masa awalnya pada apa yang masih menjadi wilayah sempadan Montana. Mendapatkan rasa ingin tahu yang jarang berlaku, yang memotivasi pemeriksaan etnologi kaum dan budaya 21 dan menggalakkannya semasa masih remaja untuk mengembara di China yang jauh sekali yang akan dilihat oleh orang-orang Barat, dia melompat lebih daripada seperempat juta batu pada masa ia mencapai usia 19 tanpa faedah pengangkutan udara komersil.

Pada masa ia mendaftar di George Washington University di 1930 untuk mengkaji kejuruteraan, jelas bahawa dia telah memulakan pekerjaannya: pencarian penyelesaian kepada masalah manusia yang paling membingungkan, dan penciptaan teknologi yang dapat digunakan untuk memperbaiki semua aspek kehidupan .

Walaupun pelbagai pencapaiannya pada tahun-tahun awal dapat mengisi buku, ada beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan di sini.

Kepentingannya dalam pendidikan dan masalah yang berkaitan dengan penyebaran pengetahuan bermula lebih awal. Pada usia 15, beliau mengajar kanak-kanak Chamorro di Guam, dengan menggunakan kaedah yang unik yang dikembangkannya - sebagai petanda penemuan yang akan dilakukannya dalam bidang pendidikan dan pengajian. Kemudian, semasa di Tentera Laut Amerika Syarikat semasa Perang Dunia II, Encik Hubbard melatih kru kapal dan mengembangkan beberapa teknik pemeliharaan pra pertempuran yang masih digunakan hari ini, menjadikan manual teknikal yang tidak dapat difahami menjadi bahan kursus yang berkesan untuk melatih para anggota kerahan dalam navigasi.

Oleh 1950, beliau menyatakan bahawa "Anak-anak hari ini akan menjadi peradaban esok," dan memberi amaran kepada masyarakat yang memusnahkan dirinya sendiri oleh sistem pendidikannya sendiri - ramalan yang telah membuktikan mimpi buruk. Tiada seorang pun ahli falsafah kerusi roda, Encik Hubbard bekerja untuk menyelesaikan masalah-masalah ini ketika mereka meningkat ke dalam krisis selama bertahun-tahun. Pencapaiannya termasuk badan kerja yang banyak yang dikenali sebagai Teknologi Pengajiannya. Ia mengandungi penemuan-penemuannya tentang sebab-sebab asas mengapa pelajar gagal memahami subjek, dan halangan untuk memahami sepenuhnya apa yang sedang dipelajari. Dia mengembangkan kaedah-kaedah yang mana sesiapa sahaja dapat meningkatkan keupayaan mereka untuk belajar dan menerapkan apa yang telah mereka pelajari. Hari ini, Teknologi Kajiannya digunakan di sekolah-sekolah di seluruh dunia dan merupakan faktor utama kejayaan Kolej Pentadbiran Hubbard, yang memanfaatkannya sepenuhnya dalam semua kursus untuk manfaat pelajarnya.

Begitu juga di 1950, menyedari bahawa apa yang diluluskan untuk pentadbiran pada masa itu adalah tidak konsisten dan sewenang-wenangnya, Encik Hubbard mengalih perhatiannya ke kawasan itu. Buku pertamanya mengenai subjek ini, Cara Hidup Walaupun Eksekutif, yang diterbitkan di 1953, mengakui bahawa peranan sebenar seorang eksekutif dalam mana-mana organisasi adalah untuk merancang dan menyelia, dan terperinci sistem komunikasi untuk mana-mana pejabat atau organisasi. Sesungguhnya buku itu adalah satu manual komunikasi yang sesuai untuk mana-mana organisasi dalam apa jua saiz. Tiga tahun kemudian, bukunya Masalah Kerja mengasingkan masalah yang dihadapi oleh semua orang, dari pekerja kepada ketua pegawai eksekutif, dan mempersembahkan kaedah yang boleh digunakan oleh sesiapa sahaja untuk mendapatkan semula semangatnya untuk bekerja.

Dalam 1965, selepas bertahun-tahun penyelidikan berterusan ke dalam bentuk dan fungsi organisasi, Encik Hubbard mengumumkan perkembangan Dewan Pengatur Tujuh Bahagiannya, satu kejayaan utama yang membentangkan corak operasi pentadbiran yang paling berjaya untuk mana-mana kumpulan mana-mana saiz. Tujuh bahagian ini, yang selanjutnya dibahagikan kepada jabatan, merangkumi semua tindakan yang dilakukan - atau perlu dilakukan - dalam mana-mana organisasi. Malah, kejayaan organisasi ini apabila diterapkan, memastikan kejayaan berterusan dan pengembangan yang stabil mana-mana organisasi.

Badan penuh karyanya dalam bidang ini dapat dijumpai dalam sembilan jilid ensiklopedi yang terdiri dari Kursus Eksekutif Organisasi, ditambah tiga Siri Pengurusan jumlahnya. Dikuasakan dalam set dua belas volum ini adalah teknologi yang menjamin kelangsungan hidup dan pertumbuhan kumpulan dari kecil ke yang besar, seperti yang telah dibuktikan oleh beribu-ribu syarikat dan kumpulan di negara-negara di seluruh dunia dalam beberapa dekad baru-baru ini.

Setelah menyelesaikan tugasnya, L. Ron Hubbard meninggalkan kehidupan ini pada Januari 24, 1986. Dia mencapai semua yang telah dia lakukan dan warisannya terus memberi impak kepada kehidupan berjuta-juta. Encik Hubbard pernah berkata, "Saya suka membantu orang lain dan menghitungnya sebagai keseronokan saya dalam hidup untuk melihat seseorang membebaskan diri dari bayang-bayang yang menjadi gelap pada hari-harinya."

Hari ini, berjuta-juta dalam banyak bidang menggunakan prinsip Encik Hubbard untuk menghilangkan diri dari bayang-bayang itu - dan membawa kehidupan yang lebih baik dan lebih produktif akibatnya.

"Kebahagiaan manusia dan panjang umur syarikat dan negara ternyata bergantung kepada pengetahuan organisasi."

L. Ron Hubbard

TIDAK MENGHANTAR DENGAN PROSPERITI®

Kami menerbitkan artikel baru dua kali sebulan pada kami

Laman web Majalah Kemakmuran Online.

Daftar di sini dan sertai senarai pelanggan kami.

Empat artikel pertama adalah percuma untuk semua orang.

Sebagai ahli, anda boleh mengakses semua ini!